piątek, 13 maja 2016

Modding #2 - Co i gdzie?

  Żeby coś robić, to w ogóle trzeba wiedzieć gdzie co jest.
  _Work, to folder z wszystkim, co jest potrzebne do edytowania gry. Narzędzia i zasoby.
  Data to folder z danymi, które gra czyta. Czyli to samo co w _Work, tylko ważniejsze dla gry. Tam się umieszcza mody. Po instalacji G2MDK te pliki są "wyłączone", więc gra szuka czegoś innego i znajduje to w _Work.
  Gothic2_Save i Saves. W jednym albo drugim powinny być zapisane stany gry, ale nie zawsze są.
  Miles - to jest folder z plikami.
  PomocOffline - pomoc offline
  System to folder z programami takimi jak Gothic2.exe, GothicStarter i Spacer.
 
  Najbardziej interesujący jest oczywiście _Work:
  Tools, to pliki różnych narzędzi, demo to jest jakoś ukryte demo Gothica 2, a data to są pliki gry.


  Anims to są wszystkie animacje (skompilowane) oraz część modeli (wszystkie, które mają animacje).
  Meshes to są modele, które nie mają animacji (miecze, jedzenie itp.).
  Music to muzyka.
  Presets to "presety".
  Scripts to skrypty (najważniejsze w modowaniu).
  Sound to efekty dźwiękowe (i "dubbing").
  Textures to textury.
  Video to filmy.
  Worlds to są światy.

  Najbardziej wymagające dalszego tłumaczenia są skrypty.
  _compiled to są skompilowane skrypty. Ich się nie rusza.
  Content to jest zawartość gry. Przedmioty, postaci, dialogi itp.
  System to np. skrypty Menu, albo dźwięków (dźwięki muszą mieć skrypty).
  Najważniejszy w modowaniu jest oczywiście folder Content.
  _intern to są skrypty globalne - klasy i stałe
  AI to folder od "sztucznej inteligencji". Co ciekawe w nim są też skrypty zaklęć.
  Cutscene to są (oczywiście) skompilowane dialogi.
  FAI to są style walki.
  Items to są skrypty przedmiotów.
  Story to folder ze rzeczami związanymi z fabułą i elementami RPG. Są ta skrypty NPC (potworów też), dialogów, nauki itd.
  Fight i Gothic to są pliki, które "mówią" kompilatorowi, które pliki ma czytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz